Interstellar Digital Marketing biedt een uitgebreid scala aan online marketingdiensten aan, van Google tot Facebook, en van Youtube tot LinkedIn. Op basis van jouw wensen, doelstellingen en doelgroepen ontvang je een op maat gemaakt voorstel met de optimale combinatie van online marketing kanalen.
Bijna iedere consument start zijn zoektocht naar een product of dienst tegenwoordig op Google, en daarom is het essentieel om daar als bedrijf aanwezig te zijn. Dat doe je door een combinatie van zoekmachine advertenties (SEA) en zoekmachine optimalisatie (SEO) in te zetten. Adverteren op Google is vaak de meest effectieve én kostenefficiënte manier om nieuwe klanten of leads binnen te halen, en is daarom een must voor bedrijven die willen groeien.
Interstellar Digital Marketing helpt je door een zoekwoordenonderzoek en voorstel te doen, door advertentieteksten te schrijven die passen bij je bedrijf en aanbod, en door de campagnes te optimaliseren op basis van aankopen of andere website-conversies.
Naast adverteren op Google is het belangrijk om zo hoog mogelijk te eindigen in de organische zoekresultaten. Het optimaliseren van die ranking noemen we SEO. Het voordeel ten opzichte van SEA is dat het gratis is. De nadelen zijn echter dat het complexer is, langer duurt voor je resultaten ziet, en je minder invloed kunt uitoefenen. Een combinatie van SEA en SEO is daarom vaak de optimale aanpak.
Interstellar Digital Marketing helpt je door je website te optimaliseren op basis van SEO-learnings. Denk daarbij aan het optimaliseren van je content op basis van populaire zoekwoorden, linkbuilding, het verbeteren van de gebruikerservaring, en het maken van zoekmachine vriendelijke URL's.
Om ook mensen te kunnen bereiken die níet op Google naar je product of dienst zoeken is het belangrijk om ook andere kanalen in te zetten binnen je campagne. Het grote voordeel van adverteren op social media is dat je voor relatief weinig budget een grote groep consumenten kunt bereiken, en je ook nog kunt targeten of uitsluiten op basis van kenmerken of online gedrag.
Interstellar Digital Marketing helpt je bij het opzetten van social media campagnes op Facebook, Instagram, LinkedIn en Snapchat. Welk platform we gaan inzetten hangt natuurlijk af van je doelgroep en product. Vanzelfsprekend wordt je volledig ontzorgt.
Bewegend beeld maakt nou eenmaal meer indruk dan een statische afbeelding of tekst, dus afhankelijk van je doelstellingen kan adverteren op Youtube ook erg interessant zijn. Zeker wanneer je de naamsbekendheid van je bedrijf of organisatie wilt vergroten. Het grote voordeel van Youtube is dat het onderdeel is van Google, en daardoor ook van de enorme database van Google gebruik maakt. Zo kun je mensen bereiken die recent naar een bepaald product of dienst hebben gezocht.
Interstellar Digital Marketing helpt je met het bedenken van een Youtube strategie, en optimaliseert de campagnes op basis van de juiste KPI's.
Om het effect van je online campagnes te kunnen beoordelen, en de campagnes te optimaliseren, is het noodzakelijk om het verkeer op je website te analyseren. Hoeveel bezoekers levert de campagne op? Welke acties voeren ze uit op de website? Op welke pagina's verlaten ze de website het vaakst? En welke online kanalen leveren de meeste nieuwe klanten op? Dat zijn allemaal vragen die beantwoord kunnen worden met Google Analytics.
Interstellar Digital Marketing ontzorgt je door Google Analytics te implementeren op je website, doelen in te stellen, en regelmatig de resultaten te analyseren. Uiteraard krijg je hier ook een rapportage van.
Conversie optimalisatie is een dure omschrijving voor het verbeteren van je website om het aantal aankopen te verhogen. Op basis van de gegevens uit Google Analytics kun je namelijk niet alleen je campagnes verbeteren, maar ook je website zelf. Zo kun je achterhalen welke routes bezoekers nemen, waar ze veel of weinig tijd doorbrengen, en op welke stap van het aankoopproces ze vaak afhaken. Door call-to-actions aan te passen, knoppen duidelijker zichtbaar te maken of de navigatie te versimpelen kun je het aankoopproces verbeteren.
Interstellar Digital Marketing helpt je door het maken van een website-analyse, en het maken van een verbetervoorstel op basis van de bevindingen.
Naast de bovengenoemde advertentiemogelijkheden en analyse-tools zijn er nog veel meer mogelijkheden binnen online marketing. Denk bijvoorbeeld aan adverteren op Spotify, je bedrijf uitlichten in Google Maps, of het inzetten van banners op een breed scala aan websites en apps.
Indien deze advertentiekanalen passen bij de specifieke wensen en doelstellingen van jouw bedrijf kan Interstellar Digital Marketing ook deze diensten aanbieden.
Heb ik je interesse gewekt? Plan dan snel een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek in om de mogelijkheden voor jouw bedrijf te bespreken.